Rabu, 18 Juni 2008

pitung lapis


Kadang nek pas pengin bercengkerama sama anak2 dan jatah bulanan masih tersisa durung kepake buat mendem saya ngajak mereka dolan neng mall, sekedar nyenengke bocah2 sekaligus pengin ngrasake gemerlapnya jaman saiki.Jenenge bocah paling2 nek ndak beli jajanan ya mainan.
Saking beragamnya jenis mainan sok2 anak2 saya keder dan bingung mau milih yg mana, kabeh serba apik tur nyenengke.Jagad mainan anak2 memang ngiming-ngimingi keasyikan sing jaman saya mbiyen rada angel terpenuhi.
Ning meski akeh maceme mainan , anak2 saya tetap nganggep dolanan banyu ( keceh, udan-udanan, dolanan neng kali ) sebagai sesuatu sing ndak boleh ditinggalkan.Dus mainan entuk gonta-ganti dipajang neng toko tapi kalau saya ngajak ke magelang or wonosobo buat dolanan neng kali golek iwak atawa sekedar golek yuyu mereka sangat antusias.
Saya dadi kelingan wektu isih cilik mbiyen ya memang ndak ada sing iso ngalahke asike dolanan banyu.
Nek kesimpulan sementara saya sih sing paling menyenangkan semasa isih cilik ya mung dolanan banyu sama dikelonin simbah.
Wis nek ana simbah semuanya serba nyenengke adus disiapke, maeme kopen tur arang2 diseneni malah loweh kerep dimanja, nek arep turu sok-sok didongengke.Akeh crita dongeng sing isih nyantol neng otekku sing sering error ini,dongeng ttg ki ageng selo, pepundenku ki argo, joko taru dll.
Banyak dongengan sing baru takpahami saiki misale ttg langit sing pitung lapis, jagad ngisor-jagad nduwur.
Mundak ngungkuri umur, sepanjang urip sing takjalani dan peristiwa sing ketok di depan mata membuat makin percaya saya sama simbol-simbol dongengan simbah mbiyen.
Dongengan betapa kompleks sekaligus simplenya urip neng ndonya ini.
Diarani kompleks wong sejatine pesrawungan ndoya ini memang berlapis2 atawa berkelas2,antar kelas itu duwe tatacara sendiri punya gaya dewe punya gen sendiri. Nek kelas saya ini ya dari sudut kebiasaan maupun trah bobot,bibit bebet ya ndak bisa dipaksanakan hidup dgn cara kayak sampeyan mas,rekoso saya nanti.
Wong biasanya mangan sega jangan langsung nganggo tangan kok kudu dahar stik nganggo piso dan garpu, ora pantes babarblas mas. Rada aneh juga nek saya sing biasane wedangan neng angkringan kok kudu melu ngombe kopi neng kafe lungguh diskusi soal internet, hp maupun gaya hidup sing lagi in, ndak iso mas, malah dadi masuk angin mengko.
Sumpah nganggo asmane Gusti Pengeran saya ndak menyesali nek kelas saya dibawah panjenengan kabeh,saya juga ndak minder bahwa cara urip saya terasa ndak berbuaday dibanding sampeyan kabeh.Wong saya pancen percaya dan yakin nek urip itu memang punya kelas-kelas kayak langit pitung lapis kuwi dan wis lumrah nek kelas saya beda sama sampeyan persis seperti ana jagad ngisor – jagad nduwur.
Masing2 kelas punya gaya sendiri, punya nilai2 sendiri duwe kesenengan-kesedihan sendiri dus untuk masing2 kelas tersedia surga dan neraka dewe2
Ning disamping segitu kompleks dan jlimetnya pambagian kelas di ndonya ini, hal sing paling menyatukan semuanya adalah kenyataan bahwa kabeh wong urip itu cuman golek kesenengan dan menghindar dari kesusahan.Dadi urip ini sakjane juga simple : goleka kesenengan, aja nganti kena kesusahan.
Cuman memang masing2 punya plan dan eksekusi sendiri ( ben kaya wong2 pinter saiki ) dalam nggayuh target urip itu. Ana sing pontang-panting sambil ndonga, ana juga sing santai, ada juga sing mengalir sak madya tapi ndak sedikit sing ketoke masa bodoh.

Lha nek simbah saya mbiyen ngajari ngene :
sing penting lambarana maca bismilah,pasraha marang pangeran
iso nindake wae wis alkamdulilah .

Lagi sekarang saya ngerti,simbah saya menempatkan kesenengan pada tataran tentreme ati, pada keharmonian segala tingkatan proses

Iso nindake wae wis alkamdulilah
Iso nindake wae wis alkamdulilah
Iso nindake wae wis alkamdulilah

Salam

yayon-kerepalur

Tidak ada komentar: