Jumat, 30 Mei 2008

telung kutho

Lumrahe wong urip, saya ini juga termasuk sing remen pados utangan, mbuh itu buat nyukupi kebutuhan rumahtangga, terkadang dan memang kerep saya pakai buat seneng2.
Soal mbayare sesuk ya embuh, sing penting saiki iso nyekel duwit.


Tapi terlepas dari apik elek nya tradisi utang saya, ada hal yg kadang mbikin hati saya mak greng saat golek utangan.
Yaitu pas ngisi formulir identitas nggon point :tempat tinggal.
Sok-sok jroning ati saya muncul pitakonan :
- sakjane saya ini urip dimana tho ?
- sakjane saya ini wong ngendi ya ?

Sebagai wong indonesia sing ndilalah ndak seberuntung sampeyan, urip saya terpaksa taklakoni mlayeng-mlayeng mrono mrene. Kepeksa mas, saya ini kudu mubeng menjajakan diri biar anak istri ndak kaliren.

Nah tentunya sok-sok timbul juga rasa romantis saya ( ben kayak wong2 sugih di sinetron kae ), muncul juga kenangan dan kesan saya tumrap panggonan2 itu .

1. Solo
Awalnya bahkan saya sering ndak menyadari kalau aku lahir neng pinggiran bengawan ini.Mbiyen itu sejak lahir sampai sma ya ndak ada pikiran apa2 ttg solo. Ndak ada kesadaran untuk memahami nafas kehidupan solo, Ngertine ya ana sriwedari sing nek sasi pasa dipakai buat pasar malem, akeh wedangan, akeh wong dodol soto, thengkleng,susu nganti sate jamu. Nek tuku klambi neng pasar klewer, Ana alun2 kidul sing nek mbengi akeh lontene.
Duwe pasar silir nggo dodol pitik trus cedake nggo dodol awak, ndak ketinggalan akeh sing dodol nomer buntut karo cap jie kia.

Nah pas umur wis merayap, adoh darinya , ati wis rada mlebu fase semeleh inilah kerinduan, kebanggaan dan kegelisahan akan situasi Kota Solo begitu memuncak,
mungkin seperti yang dibilang Khalil Gibran :

Berkepanjangan hari-hari derita yang kualami diantara dindingnya
dan panjang pula malam-malam penantian
.


Dulu waktu sekolah neng jogja , wis rumangsa penak, solo wis lali, dadi arang mulih ke Solo.
Untunge saiki saya bisa menikmati solo seminggu pisan.Iso jajan wedangan, mangan thengkleng, ngombe gempol pleret
Wis rasane urip kaya neng suargo, meskipun saiki wis kegusur neng wetan bengawan.

2. Jakarta
Kota sing pengap, tur rada medeni, penuh kemegahan yang marahi saya bingung, ndak bisa saya pahami.

Uwong-uwonge kemrungsung , sibuk kayak robot,
Urip mubeng dengan irama jadwal yang ketat.
Tak ada ruang bagi improvisasi hidup kecuali jika hal itu bernilai secara ekonomis dan mbatheni.
Jane saya ini ya benci sama jakarta ning nyatane dia juga sing nguripi saya.
Di sini ini Tuhanpun semakin susah saya mengerti.
Anak2 saya babar blas ndak mau urip di sini, ibunya sing wong jakarta kepeksa ngalah.
Ning sekarang dia sudah bisa ngrasakke nikmatnya ngedohi jakarta.

3. Wonosobo.
Adem tur guyup, begitu yang saya rasakan. tempat dimana saya masih bisa menyapa seseorang dengan tersenyum lepas.Saya bisa srawung dgn ati yang wening .
Kota yang secara emosional tak ada kaitannya dengan saya maupun ibunya anak2, tak ada keluarga namun justru memberi banyak sedulur dan makna . Tapi inilah tempat yang sangat nentremke rasa. Wis agak sakwetara saya sekeluarga menjadi bagian darinya meski itu mungkin hanya dapat kami rasakan pirang sasi pisan.


Jadi nek saya bisa bebas ngisi blanko alamat, penginnya nulis :
Wong solo sing golek upo di jakarta ning duwe sedulur akeh neng wonosobo


Tidak ada komentar: