Selasa, 25 November 2008

gotri legendri


Wis beberapa kali anak saya sing nomer 2 ngajak dolanan bekelan,
ya meski potongan body saya babarblas ndak pantes buat main bekelan, ning saya masih cukup trampil lho.
Cuman memang nek diukur dari kecepatan ya wis ra kaya mbiyen.
Terasa banget nek kecepatan saya berkurang, pas ngambil 4 biji bekel satu-satu dalam sekali lemparan bola,
anak saya sok nyoraki.
seneng nek bapake gedandapan pas ngrawuk biji bekel.

Tibake tanpa saya sadari dolanan bekel sama si vaisa ini memang nyenengke.
Nek dibanding abange,
anak saya sing nomor loro ini cenderung gampang seneng dolanan kampung.
Saya ajari dolanan engklek pake gacuk pecahan kreweng ,antusias banget.
Gerakan engkleke isih kesusu-susu berusaha ora midak garis.
Dia iso menikmati dolanan murah meriah sing biasa saya mainkan mbiyen.
Dolanan bocah-bocah jaman mbiyen memang khas.
Situasi keterbatasan wong-wong jaman mbiyen malah ngasilke permainan sing simple ning nggawa keceriaan.
Dolanan bocah-bocah mbiyen cenderung mempertebal sifat komunal bocah ,
ngraketke paseduluran sama tangga teparo
dan murah meriah.
Dan sing juga kadang saya lupakan dolanan mbiyen sok-sok ngemot piwulang urip,
meski mungkin sangat bergantung sama penafsiran pribadi.

Sing rada cetho dolanan engklek,
bagi saya engklek bisa menjadi simbol laku urip sing kudu dilakoni, sok sok kudu tertatih-tatih, sok-sok mlumpat ,
kadang cuman berjalan dengan pijakan sing timpang,
ndak jarang juga kita mesti mbalik arah
dan menggapai kreweng yang bisa jadi itu cita-cita sing jauh saka jangkauan.

Atau main jelungan di waktu malam,
kanggo saya itu nggambarke suasana gerak langkahe menungsa golek pepadang lan cekelane urip .
Mburu kanca kareben iso ngerteni piwulang sing nyinari dalan peteng,
supaya ora dhewekan neng alam babrayan, supaya mbesuke tekan sumanding neng ngarsani Gusti Pangeran.

Malah kadang dolanan kampung wis dilengkapi syair sing iso dadi nasehat buat nglampahi gesang ini.
Salah satu sing saya ingat nggih niki :
....Gotri legendri nagasari, ri
....Riwul owal awul jadah mentul,tul
....Tulen, olen-olen dadi manten,ten
....tiTenana mbesuk gede dadi apa,pa
....Pada mbako enek,mbako sedeng,deng
....Dengkok,engkak-engkok kaya kodok,dok


Titenana mbesuk gedhe dadi apa,
wong jaman mbiyen sudah wanti-wanti nek apa sing kita lakukan sekarang akan berbuah dikemudian hari,
ning sekaligus juga ngelingke bahwa menungsa itu bukan segala-galanya.
Ada tangan lain sing mempengaruhi jalan hidup kita,
macem-macem sebutane nek wong sing dadi umate kanjeng nabi nyebut takdir, nyebut kuwasa Illahi,
ana sing istilahke garis pepesthine Pengeran, ana sing ngarani karma, nasib dan sing rada sekuler mungkin nyebute faktor x,
malah kadang disebut faktor george bush.

Intinya ya ndak jauh beda yaitu ada hal-hal sing berada diluar kemampuan dan usaha kita,
misale kita wis berusaha tumindak apik,
bukan otomatis sesuk esuk terus nasib kita berubah drastis dadi apik gitu.

Perbuatan baik mesti ngasilke buah sing apik,
cuman kapan berbuahnya itu berada dalam wilayah faktor x mau.

Karena itulah menungsa urip itu ya ndak bisa memastikan apa sing akan terjadi sesuk.
Ndak punya kemampuan kita buat ngarani sesuk itu bakal ana kedadian apa.

Bisa jadi apa sing arep terjadi sesuk itu bertolak belakang dengan perkiraan atawa kondisi semula.

Akeh critane mbiyen kere bareng saiki dadi priyayi
Lonte dadi artis atau kosok walikke
Ora sithik juga sing maune pejabat duwe pangkat, malah akhire ngenggoni kamar penjara

Wong pertamin mbiyen mesti ya ora bakalan ngira nek petronas bakal luwih terkenal lan maju timbang pertamina, wong dulunya mereka blajare juga dari pertamina.

Atau sing neng sejarah jaman mbiyen wong tibet blajar agama budha saka guru-guru india salah sijine atisha srijana dipangkara.
Lha atisha wae 12 tahun meguru ngangsu kawruh ke sumatera dadi murite dharmakirti ( serlingpa ),
wolak-walike jaman malah saiki wong kita sing ajar agama budha ke tibet.

Sama seperti ndak pahamnya saya ,kok bisa-bisanya bu dokter sing wektu sekolah neng margoyudan mbiyen pendiam iso kepranan sama koboy sekelasnya , kersa nyawiji ,gelem ngurusi lan ngrumat.
Ndak ada sing mbiyen iso mbayangke ini bakal terjadi,ora ana mas
Ning wong itu wis dadi kersane Gusti mas,
rasa tresna itu lak sebagian saka rahasiane sing gawe urip tho.


Dolanan bocah-bocah bisa ngelingke kita betapa tidak berdayanya kita atas apa yg akan terjadi mbesok.
Ndak ada sing ora mungkin
Nek saat ini saya turu nglungker neng kasur sing empuk, ndak ada sing bisa kasih jaminan sesuk saya ora bakalan nggelar kloso.
( nek jumat bengi sama minggu bengi ya memang saya nggelar koran buat alas tidur neng sepur )

Kabeh bisa terjadi,
Dan sering kita dipaksa untuk menghadapinya, enak ora enak, kudu dilakoni
Ning saya percaya kok, apapun yg akan terjadi Gusti Pengeran ora bakal sare.

Muga-muga kita semua tansah eling lan sumarah marang Gusti



Titenana mbesuk gedhe dadi apa

Salam

yayon-kerepalur

3 komentar:

Lik Run mengatakan...

kulonuwun....
nderek tepang mas..

Kere Palur - Tepi Bengawan Solo mengatakan...

lho mbok monggo Lik,
Kulo sampun melu mampir blog sampeyan lho.


salam
kerepalur

latree mengatakan...

sugeng enjang,
mohon ijin untuk link tulisan ke postingan ini, maturnuwun...