Nek tak urutke acara yg taksenengi dari radio adalah dagelan terus ketoprak , lagu-lagu dan sing ora entuk ketinggalan sandiwara basa jawa.
Kalau wayang saya rada arang ngrungokke apamaneh wayang kulit, ngantuk soale siarane biasane wengi.
Ngrungokke sandiwara basa jawa bisa bikin angan lan imajinasi saya melambung,
kadang saya melu mbrebes mili nek critane sedih apamaneh nek tokohe ketulo-tulo merga wong liya, weleh iso mewek tenan saya.
Begitu juga kalau pas critane ttg yang-yangan,ttg cah enom sing lagi gandrung atawa digandrungi cah wadon,
rasane seolah saya itu jadi dia je, kaya-kaya saya dadi pemuda idaman.
Atau saya berangan seandainya saya ini kaya dia, bagus duwe pacar ayu tur digemateni para pinisepuh.
Ndonya ki kayane swarga tenan.
Trus kadang sing mbikin saya mak syur itu nek pas ana adegan andum asmara,
mbuh itu asmara legal ataupun ilegal ( selingkuh ),
lha pripun to mas,
wong pemaine wae mung muni “ ahh, massss…. “ utawa “ ohhhh dik “ kok sing ngrungoke wis iso mbayangke adegan neng tempat tidur komplit,
malah sok-sok nafas saya yo melu ngos-ngosan kok trus clana saya dadi sesak lho..
Jan,pinter tenan pemain sandiwara itu, iso nggawe perasaane pendengar ndak karuan.
Sebalike kalau lakon sandiwarane ttg lelembut , nek ra kliru biasane jumat bengi teater angkasa lakone bangsa sing medeni gini.
Githok iki bisa mrinding tenan, arep neng kamar mandi wae dadi gigrig, ajreh tenan.
swara wuuuuuh,wuuuh iso persis suara angin tengah wengi, kaya suara sing nandani ana memedi lampor utawa sundel bolong.
malah sok-sok marai ora iso turu utawa ora wani turu dewe.Ketok-ketoken terus.
Kalau untuk ketoprak, yg tak senengi itu grup ketoprak kodam tujuh diponegara,
pemaine sing terkenal ana marsidah bsc ana widayat .
wektu itu kalau ngliat marsidah wow top tenan mas,
senajan stw ning bodyne padat sintal pokoke nyenengke tenan,
saya sing wektu itu dalam situasi oedipus complex sering mbayangke sing ora-ora sama dia lho.
Pokoke marsidah is the best lah,
Nek saiki sih bu marsidah wis sepuh.
Bu marsidah ki nek meranke dadi waryanti nggon lakon sudiro-sutrisno atawa dadi galuh candrakirana nggon lakon panji asmara bangun iso bener kenes tenan,centil manja sekaligus sensual gitu.
Ketoprak lain sing sering siaran neng radio sak elingku kelompok among mitra brebah,
sebagian pemaine pada karo kodam tujuh.
Nah nek soal dagelan neng radio mungkin tekan sekarang ndak ada sing bisa ngalahke dagelan mataram basiyo.
Tenan mas,
sampai sekarang belum ada grup lawak sejajar sama pak basiyo,
wong rekaman kaset wae akeh kok,
nah dibawah beliau ada grup yg juga terkenal : grupe junaedi mrongos.
Saya yakin buanget nek grup lawak sekarang disuruh ndagel neng radio, ora bakal lucu.
Buat kasanah jawa, dagelane pak basiyo itu bener-bener komplit,
nganggo crita ? iso lucu,
nglucu dewe ? ya tetep bisa bikin ketawa.
Pak basiyo nek tampil neng radio bisa sak grup,
biasane mbawa crita/lakon tertentu , wong nyebute dagelan mataram.
Sering juga dia main pangkur palaran jenggleng tampil sendiri atau cuman berdua ,
ndagel ngomentari ngalor ngidul saut-sautan sama pemain gamelan lain ( kayak sampakan ) diselingi nembang-nembang.
Crita dagelan mataram pak basiyo adalah crita sing sederhana,
khas wong cilik neng ya selalu penuh dengan piwulang sing terbungkus tawa tanpa bermaksud menggurui.
Potret uripe wong kebanyakanlah.
Mangga saya ajak sampeyan menikmati dagelan pak basiyo waktu main lakon Basiyo mbecak.
Wektu itu pak harjo sama istrinya mau brangkat resepsi, naik becak
Pak harjo : wah kebeneran bune , kae malah wis ana becak ngono,
Bu harjo : iyo yo pak, gage ndang undangen becake pak
Pak harjo : Ccak, becak ! mang mriki
Basiyo tukang becak : moh
Pak harjo : we lha piye to kae, diundang kok ra gelem
Basiyo : lha sampeyan ya aneh kok,
ngundang cak, cak napa njuk becake mara
Pak harjo : lha kudu ngundang pripun
Basiyo : ya ngundang den apa mas, ngoten, tukang becak la yo gadah jeneng
Orisinil tenan menurut saya,
ngakak saya sekaligus mulai melu ngrasake atine wong cilik sing wis suwe ora dianggep.
Adegan terus berlanjut sampai siap mau brangkat
Pak harjo : pun, nek sampeyan gelem nggih mangga
Basiyo : nggih kulo manut
Pak harjo : Yo wis bune ayo ndang mangkat selak kawanan mengko.
Ngga, mangkat ,ngga
Basiyo : lho-lho, arep mangkat neng ngendi ?
Pak harjo : sampeyan niku pripun tho nggih ngeterke kulo teng resepsi .
Basiyo : Lha kula tak adus disik, wong sampeyan empun dandan ngoten,
kulo nggih isin nek mboten melu dandan,
Sampeyan mang ngenteni mriki kulo tak mulih adus karo ganti klambi
Bu harjo : lha piye to iki, tukange becak ndadak nyandang barang ?
saya ngrasakke ada nilai-nilai sing coba dianggkat dan disindir sama pak basiyo,
tentang harkat lan martabat persrawungan sing mungkin bakal terlindas perhitungan ekonomi.
Bagi saya bisa jadi ini semacam nilai-nilai tandingan terhadap perangkat nilai sing begitu dominan.
Pak basiyo meletakkan hubungan antar manusia pada tataran kesetaraan,
pada ikatan paseduluran bukan sekedar pada transaksi ekonomi.
bisa jadi ini menjadi koreksi kecil atas perilaku kita sing mung mengandalkan posisi sebagai orang sing sanggup membayar,
dumeh nduwe duit, dumeh nduwe kuasa.
Gampangane saya lan sampeyan sebagai konsumen juga perlu menghargai lan menjunjung martabate wong-wong sing wis melayani kita .
Perlu nimbang nimbang kepentingane wong liya juga,
ndak semua diukur saka kepentingane dewe
Kepriye wae wong liya itu juga punya martabat sing ndak beda jauh sama kita .
ndak ada wong sing martabate di bawah kita, ora ana mas.
nek sampe ana, itu cuman sawangane kita saja,
mung merga perasaan tinggi hati kita
Berusaha memahami lan ngajeni sama wong liya , rasanya wis suwe saya melupakannya
Kalau wayang saya rada arang ngrungokke apamaneh wayang kulit, ngantuk soale siarane biasane wengi.
Ngrungokke sandiwara basa jawa bisa bikin angan lan imajinasi saya melambung,
kadang saya melu mbrebes mili nek critane sedih apamaneh nek tokohe ketulo-tulo merga wong liya, weleh iso mewek tenan saya.
Begitu juga kalau pas critane ttg yang-yangan,ttg cah enom sing lagi gandrung atawa digandrungi cah wadon,
rasane seolah saya itu jadi dia je, kaya-kaya saya dadi pemuda idaman.
Atau saya berangan seandainya saya ini kaya dia, bagus duwe pacar ayu tur digemateni para pinisepuh.
Ndonya ki kayane swarga tenan.
Trus kadang sing mbikin saya mak syur itu nek pas ana adegan andum asmara,
mbuh itu asmara legal ataupun ilegal ( selingkuh ),
lha pripun to mas,
wong pemaine wae mung muni “ ahh, massss…. “ utawa “ ohhhh dik “ kok sing ngrungoke wis iso mbayangke adegan neng tempat tidur komplit,
malah sok-sok nafas saya yo melu ngos-ngosan kok trus clana saya dadi sesak lho..
Jan,pinter tenan pemain sandiwara itu, iso nggawe perasaane pendengar ndak karuan.
Sebalike kalau lakon sandiwarane ttg lelembut , nek ra kliru biasane jumat bengi teater angkasa lakone bangsa sing medeni gini.
Githok iki bisa mrinding tenan, arep neng kamar mandi wae dadi gigrig, ajreh tenan.
swara wuuuuuh,wuuuh iso persis suara angin tengah wengi, kaya suara sing nandani ana memedi lampor utawa sundel bolong.
malah sok-sok marai ora iso turu utawa ora wani turu dewe.Ketok-ketoken terus.
Kalau untuk ketoprak, yg tak senengi itu grup ketoprak kodam tujuh diponegara,
pemaine sing terkenal ana marsidah bsc ana widayat .
wektu itu kalau ngliat marsidah wow top tenan mas,
senajan stw ning bodyne padat sintal pokoke nyenengke tenan,
saya sing wektu itu dalam situasi oedipus complex sering mbayangke sing ora-ora sama dia lho.
Pokoke marsidah is the best lah,
Nek saiki sih bu marsidah wis sepuh.
Bu marsidah ki nek meranke dadi waryanti nggon lakon sudiro-sutrisno atawa dadi galuh candrakirana nggon lakon panji asmara bangun iso bener kenes tenan,centil manja sekaligus sensual gitu.
Ketoprak lain sing sering siaran neng radio sak elingku kelompok among mitra brebah,
sebagian pemaine pada karo kodam tujuh.
Nah nek soal dagelan neng radio mungkin tekan sekarang ndak ada sing bisa ngalahke dagelan mataram basiyo.
Tenan mas,
sampai sekarang belum ada grup lawak sejajar sama pak basiyo,
wong rekaman kaset wae akeh kok,
nah dibawah beliau ada grup yg juga terkenal : grupe junaedi mrongos.
Saya yakin buanget nek grup lawak sekarang disuruh ndagel neng radio, ora bakal lucu.
Buat kasanah jawa, dagelane pak basiyo itu bener-bener komplit,
nganggo crita ? iso lucu,
nglucu dewe ? ya tetep bisa bikin ketawa.
Pak basiyo nek tampil neng radio bisa sak grup,
biasane mbawa crita/lakon tertentu , wong nyebute dagelan mataram.
Sering juga dia main pangkur palaran jenggleng tampil sendiri atau cuman berdua ,
ndagel ngomentari ngalor ngidul saut-sautan sama pemain gamelan lain ( kayak sampakan ) diselingi nembang-nembang.
Crita dagelan mataram pak basiyo adalah crita sing sederhana,
khas wong cilik neng ya selalu penuh dengan piwulang sing terbungkus tawa tanpa bermaksud menggurui.
Potret uripe wong kebanyakanlah.
Mangga saya ajak sampeyan menikmati dagelan pak basiyo waktu main lakon Basiyo mbecak.
Wektu itu pak harjo sama istrinya mau brangkat resepsi, naik becak
Pak harjo : wah kebeneran bune , kae malah wis ana becak ngono,
Bu harjo : iyo yo pak, gage ndang undangen becake pak
Pak harjo : Ccak, becak ! mang mriki
Basiyo tukang becak : moh
Pak harjo : we lha piye to kae, diundang kok ra gelem
Basiyo : lha sampeyan ya aneh kok,
ngundang cak, cak napa njuk becake mara
Pak harjo : lha kudu ngundang pripun
Basiyo : ya ngundang den apa mas, ngoten, tukang becak la yo gadah jeneng
Orisinil tenan menurut saya,
ngakak saya sekaligus mulai melu ngrasake atine wong cilik sing wis suwe ora dianggep.
Adegan terus berlanjut sampai siap mau brangkat
Pak harjo : pun, nek sampeyan gelem nggih mangga
Basiyo : nggih kulo manut
Pak harjo : Yo wis bune ayo ndang mangkat selak kawanan mengko.
Ngga, mangkat ,ngga
Basiyo : lho-lho, arep mangkat neng ngendi ?
Pak harjo : sampeyan niku pripun tho nggih ngeterke kulo teng resepsi .
Basiyo : Lha kula tak adus disik, wong sampeyan empun dandan ngoten,
kulo nggih isin nek mboten melu dandan,
Sampeyan mang ngenteni mriki kulo tak mulih adus karo ganti klambi
Bu harjo : lha piye to iki, tukange becak ndadak nyandang barang ?
saya ngrasakke ada nilai-nilai sing coba dianggkat dan disindir sama pak basiyo,
tentang harkat lan martabat persrawungan sing mungkin bakal terlindas perhitungan ekonomi.
Bagi saya bisa jadi ini semacam nilai-nilai tandingan terhadap perangkat nilai sing begitu dominan.
Pak basiyo meletakkan hubungan antar manusia pada tataran kesetaraan,
pada ikatan paseduluran bukan sekedar pada transaksi ekonomi.
bisa jadi ini menjadi koreksi kecil atas perilaku kita sing mung mengandalkan posisi sebagai orang sing sanggup membayar,
dumeh nduwe duit, dumeh nduwe kuasa.
Gampangane saya lan sampeyan sebagai konsumen juga perlu menghargai lan menjunjung martabate wong-wong sing wis melayani kita .
Perlu nimbang nimbang kepentingane wong liya juga,
ndak semua diukur saka kepentingane dewe
Kepriye wae wong liya itu juga punya martabat sing ndak beda jauh sama kita .
ndak ada wong sing martabate di bawah kita, ora ana mas.
nek sampe ana, itu cuman sawangane kita saja,
mung merga perasaan tinggi hati kita
Berusaha memahami lan ngajeni sama wong liya , rasanya wis suwe saya melupakannya
Salam
yayon-kerepalur
2 komentar:
Mas yayon, Ayo tebak-tebakan. Saya asli yogya, mesin 89, no mhs di atasmu pas. Kita praktikum fisika yang Yayon kadang gak datang, seregu...ngapusi data barengan, mbujuk laporan bersama...
siapakah saya :
Mas priyotomo kah?
Posting Komentar