Kamis, 15 Januari 2009

cemburu


Nek ngeling-eling jaman isih mbujang mbiyen, pancen masa pacaran itu dadi kenangan sing sangat berkesan.
Akeh lika-liku sing dilakoni, awit dag-digdug nyedaki cah wedok, nggaya sok pahlawan neng ngarepe cewek, nganti apel sing sepisan.
Ana saat hati berbunga2 nek ketemu pacar, sokur-sokur pas apel omahe sepi, wong tuwa sama sedulure lagi lunga kabeh, waktu sing ana ora mungkin nek mung takpakai ngobrol thok, rugi no.

Mlaku-mlaku boncengan dikekep saka mburi, gandengan tangan rasane ndonya memang indah.

Lumrahe wong pacaran , ana mesra-mesrane ning mesti diselingi ribut,iso merga salah paham, iso merga ana sing ngapusi, sing paling kerep ya merga ana cemburu sing muncul.

Kadang cemburu karo kegiatane yange, kadang cemburu merga arang ketemu, tentunya paling kerep cemburu merga ana wong liya sing terlalu dekat sama yange.

Cemburu memang iso dilandase rasa sayang, rasa tresna sing nggegem ati.
Khawatir nek ditinggal, kepengin nyanding terus.

Ning ya ora maido wis kereb banget cemburu sing ana itu mung marga rasa aleman, ngadi-adi saka salah sijine pasangan.
Mung ora dijemput wae ngambek, setu ora diapeli nesu, ditinggal dolan sama kanca liyane nangis.

Pokoke anggere adoh mesti dicemburui.
Wis ngewuhke tenan.

Bareng saiki omah-omah, situasine wis beda banget.
Beban urip kudu disangga dewe, direwangi adoh-adoh adol awak supaya kendile ora njomplang, perangai saya sama istri ya ndak kaya mbiyen.

Rasa cemburune ora kaya pas yang-yangan dulu.
Dengan ndelok tampang sama kantong saya wae , Ibune bocah-bocah sudah yakin nek saya ndak punya modal buat dicemburui.

Rasa cemburu sama pacar bisa merubah, bisa bergeser , bahkan nek wis ketemu kuncine iso ilang.

Cuman neng pergaulan urip. terlalu sering lho kita ini ngingu rasa cemburu,
terutama rasa cemburu atas nasip mujure wong liya, apameneh sing dekat sama kita.

Seolah keberuntungan wong liya, itu dadi musibahe kita.

Cemburu sing mrentul saka rasa iri terus ngejawantah dadi niatan dengki lan srei.

Lha lumrahe wong urip, gampang banget menehi nasehat,petuah ,ular-ular marang wong liya, cuman mlarat banget nasehat sing pas kanggo awake dewe.

Kaya saya ini, seprana seprene rasa iri bin cemburu tetep wae isih takgotong mrana-mrene,
jangankan mbuang rasa iku ,wong nyelehke wae saya durung teyeng kok.

Isih gampang saya kobong atine nek weruh nasibe kanca sing luwih apik,
kaya-kaya ora bisa nrimakke nek kanugrahane Gusti Pangeran itu tumetes buat orang lain.

Begitu gampang saya narik kesimpulan ttg betapa beratnya nasip sing kudu saya jalani,
dan mudah banget saya nyimpulke nek wong liya itu digampangke urip lan usahane sama Pangeran.

Seolah mung saya sing berhak dapat rahmate Sing gawe urip.
Seolah mung saya sing wis rekasa uripe
Seolah mung saya sing wis mbudi daya.
seolah mung saya juga sing perlu ditulungi sama Gusti Pangeran.
Lan seolah selama ini aku ndak pernah entuk kamulyaning urip saka Sing maha kuwasa
.

Sakjroning aleman ,pradul sama Sing akarya jagad, saya kok njur kelingan sama tangga wektu di tipes mbiyen,
sopir becak sing nek bar subuhan neng mesjid terus mangkat narik penumpang nganggo becak sewan duwekke juragan becak saka mandarakan, mbah sadi biasane saya manggil.

Mbuh wis pirang tahun omah gedheg, magersari neng lemahe pak dipo itu ditempati pak sadi,
Dari mulai saya tk tekan sma (sakdurunge digusur ) omahe ya mung ngono-ngono wae, ora marai pangling.

Wonge menengan, ngrokok-e tingwe ( nglinting dewe ) sing disimpen neng njero dompet saka kloso.
Sakdurunge bedug luhur mesti mulih, mangan neng ngomah , senengane nganggo jangan bung sambel tempe bosok,lawuhe karak.

Sakngerti saya ya mung mbah sadi, sopir becak sekitar saya sing ora tau tuku nomer ataupun nyonji (ngramal nomer buntut ataupun cap jie kia ),

angger neng mesjid mesti lungguhe sisih mburi tur luwih sering ndingkluk selama ana kotbah, jarene “ wah badan kulo lak kotor lan mambet to nak “.

Saya yakin bukan soal itu sakjane alesan mbah sadi, tapi merga mbah sadi rumangsa mung wong cilik, mung wong bodho,ngrumangsani nek dudu sapa-sapa.

Andap asor lan ngajeni ne marang orang lain jan hebat tenan, bener-bener tulus saka njeroning ati
( Gek sekolah lan pelatihan ngendi sing iso ngajari kaya ngono kuwi, pengin saya ndaftar ).
Akeh tenan cara uripe mbah sadi sing saya kagumi.
Uripe prasaja, semeleh,nrima apa anane,duwe rasa ngrumangsani lan ora kakehan sambat sama Gusti Pengeran.


Mbrebes mili saya saben mengenang mbah sadi.
Trenyuh sekaligus isin saya sama mbah sadi.

Rasane salah siji berkah karuniane Gusti pangeran sing saya tampa adalah ingatan akan mbah sadi.
Ingatan sing membuat saya paham betapa serakahnya urip sing wis taklakoni.
Betapa gembeng dan aleman-nya saya selama ini.

Terasa banget nek sekolah sing wis taklakoni justru membuat kawruh urip saya ndak sampai sak pucuke kuku mbah sadi.
Iri tenan saya sama maqam ngilmu uripe mbah sadi, guru sing mulang tanpa ngujar ukara.

Dan semoga saya tetep bisa nguri-uri rasa cemburu dan iri saya buat mbah sadi.
Saya cemburu lan iri merga mbah sadi iso ndak cemburu dan iri sama kabejane wong liya

Duh Gusti mugi-mugi Panjenengan jembaraken kuburipun mbah sadi

Amien


salam

yayon-kerepalur

5 komentar:

Anonim mengatakan...

memang bener Om Yayon,..kalo ada tentangga, temen, sahabat,,yg dapet keberuntungan,...rasanya kita tidak terima. Kadang-2 kita malah punya prasangka, bahwa hal yg di dapet tersebut melalui jalan yg "tidak wajar". Kita mengira kalo dapat yg lebih baik, mesti didapatkan dengan "jalan tidak benar".

Kita mesti sering liat orang spt Mbah Sadi, yg bisa memberi teladan dalam menjalani hidup, menanggung beban, memikul tanggung jawab.



Salam

Sugiono

Kere Palur - Tepi Bengawan Solo mengatakan...

ya ngono kuwi mas.
seprana-seprene saya wis berusaha keras supaya bisa melu seneng nek ana kanca utawa tangga sing lagi entuk kesenengan.
Ning semakin sering saya ngucapke slogan " turut berbahagia atas kebahagiaan orang lain ", semakin saya tercengkeram rasa cemburu atas keberuntungan wong liya.
Mungkin memang ana ngelmu sing ora kudu diucapke, ngelmu sing disinauni nganggo ati, dudu pikiran semata.
ngilmu sing marahi awake dewe iso ngeculke sebagian sing disenengi.

salam
kerepalur

Anonim mengatakan...

pak de, sampeyan tertarik gawe buku ra? yo babagan lelakon sing biasa biasa wae, wong awake dewe ki dudu dewa.... piye brani nrimo tantangan? --kanca lawasmu---

Anonim mengatakan...

pak de, sampeyan tertarik gawe buku ra? yo babagan lelakon sing biasa biasa wae, wong awake dewe ki dudu dewa.... piye brani nrimo tantangan? --kanca lawasmu---

Kere Palur - Tepi Bengawan Solo mengatakan...

Nek saya manut wae bos, ning pa sing taktulis nanti pantes dadi buku, aja-aja malah bikin rugi penerbite


salam