Senajan secara kultur religi saya ini klebu golongane abangan,
ning tentunya banyak konsep konsep sarengat ataupun tarekat sing cocok sama ati saya,
walaupun memang akeh banget sarengate kanjeng nabi sing durung iso taklakoni.
Nalar dan panggraito saya sakjane nyambung karo pituduh kersaning Gusti Pangeran,
cuman godaan untuk ndak nglakoni dalam praktek formal memang durung bisa saya libas.
Jare para wasis ndonya gumelar ini sebenarnya ngemot pangandikane Gusti Pangeran ( istilah wong santri ngono ayat-ayat ).
Dengan laku dan kepekaan nurani idealnya awake dewe kabeh ini bisa maca
dan mensikapi semua fenomena dan ombyaking donya.
Tapi ya itu cuman idealnya,
dalam kenyataanne kan ya ora gampang jangankan mensikapi,
wong maca gejala disekitare kita saja itu angel kok
apamaneh dikon narik kesimpulan buat mensikapi, pol angele.
Rasah ngrembuk fenomena sing angel-angel,
kejadian sehari-hari saja sok-sok luput dari pengamatan kita,
bisa karena saking sibuknya kita, bisa karena orientasi pengamatan sing beda
atau bisa karena karena ketidaktertarikan terhadap obyek sing sedang ada neng ngarep mata.
Nah nggolek gampange,
biasane timbang kita mbaca dan nyimpulke dewe kejadian atau apapun sing ana ketok mata,
luwih sering kita manut neruske kesimpulan wong liya.
Aman,cepet cuman terkadang nek dipikir agak jero bisa jadi ndak sesuai sama nurani kita.
Wong pandangan masyarakat secara komunal itu ora mesti pas karo kejujuran ati kita kok.
Nah eleknya lagi,
saat kita ngambil dan nerusin persepsi sing wis ana, kita terkadang cuman ngambil sebagian ,ndak utuh.
Jadi ya ndak aneh kalau kita tanpa sadar menehi cap sing abadi terhadap sesuatu ataupun seseorang berdasar pemahaman sepotong2,
seolah nek wong diarani jahat mesti ora ana apike sama sekali,
seolah nek wong disebut alim wis mesti ora tau tumindak sing ora becik.
Lha ngendi ana to, wong itu mutlak jahat dan full baik ?
Cuman neng angen-angen thok mas.
Rahwana raja mungkin ratune buta,
nyolong dewi sinta itu tumindak sing culika,
kepiye wae ngrusak rumah tanggane wong liya itu salah,
Ning bukan berati ndak ada sisi baik dari Rahwana lho mas,
coba panjenengan penggalih pirang sasi dewi sinta diculik neng ngalengka sampai bisa dibebaskan sama bojone?
Suwe tenan lho mas,
dan selama itu ndak pernah sekalipun rahwana maksa
ataupun makai cara ndak gentle buat ndemok,
meraba ataupun kegiatan seks liyane.
ndak mas,
wong samapai akhir cerita dewi sinta masih suci kok
( lumarahe wong tentunya kondisi itu sulit dipercaya sama bojone meski jare titisane dewa ).
Coba nek umpamane sing nyulik mau satrio apik anak emase dewa raden arjuno ?,
ora bakal iso metu dalam kondisi suci,
wis mesti dedel duwel,diunyel-unyel kabeh,
saka pucuke kuku nganti pucuke rambut ora bakal ana sing luput saka rabaan,jilatane raden janaka,
ditanggung meteng mas.
Dus dalam hal2 tertentu bisa jadi ratu buto punya nilai2 kehormatan,kesetiaan dan kebenaran
ngluwihi kesadaran kita selama ini ttg kealiman dan kesopanan
yang dengan bangga selalu kita gegem kuat banget.
Sedulur saya mbak pinah sing bukak praktek dadi lonte neng pinggire kali serayu,
meski mung dianggep cah wedok tanpa suba sita, jangan dikira ndak punya nilai kesetiaan dan kehormatan mas,
saklawase ngladeni tamu sing ngersake tuntase birahi,
arep dikon mlumah,miring ataupun jengking manut mawon mas.
Didemok,disedot,diklomohe ngendi wae ora nolak,
lewat ngarep monggo, mburi monggo, nduwur ya iso.
Ning aja sekali-kali njaluk ngambung lambene mas,
emoh ora gelem deweke.
Kanggone mbak pinah lambe kuwi simbol kehormatan dan kesetiaan sing tersisa buat “bojone”.
Lambe adalah wilayah tersisa
yg sekuat tenaga dipertahankan buat sesuatu sing sangat agung dan pribadi.
Lambe dadi media buat mengekspresikan penghormatan terhadap bebrayane lembaga perkawinan lan kesakralan rumah tangga.
Jadi meski mungkin hampir semua anatominya,
lekukan dan fasilitas kenikmatannnya seolah wis didol dan direntalkan buat semua customernya,
sedulur saya mencoba menegakkan nilai kesetiaan dengan cara sing mungkin kita anggap remeh dan tak mudah kita pahami
Mungkin dongengan rahwana raja dan lambene mbak pinah itu tanpa kita sadari sering menghampiri kita ,mas
Wis kerep saya ngrasakke jungkir balike nilai2 hidup.
Sudah ndak keitung kita terjebak pada cap penilaian yg ndak adil.
Penilaian sing mungkin mung didasari kepentingane awake dewe.
Setelah apa yg selama ini kita lakoni,
saya percaya saiki wis titi wanci buat belajar nggoleki apike wong liya.
Dan suatu saat ,
kita bakal menemukan begitu banyak kebaikan para buto
ning tentunya banyak konsep konsep sarengat ataupun tarekat sing cocok sama ati saya,
walaupun memang akeh banget sarengate kanjeng nabi sing durung iso taklakoni.
Nalar dan panggraito saya sakjane nyambung karo pituduh kersaning Gusti Pangeran,
cuman godaan untuk ndak nglakoni dalam praktek formal memang durung bisa saya libas.
Jare para wasis ndonya gumelar ini sebenarnya ngemot pangandikane Gusti Pangeran ( istilah wong santri ngono ayat-ayat ).
Dengan laku dan kepekaan nurani idealnya awake dewe kabeh ini bisa maca
dan mensikapi semua fenomena dan ombyaking donya.
Tapi ya itu cuman idealnya,
dalam kenyataanne kan ya ora gampang jangankan mensikapi,
wong maca gejala disekitare kita saja itu angel kok
apamaneh dikon narik kesimpulan buat mensikapi, pol angele.
Rasah ngrembuk fenomena sing angel-angel,
kejadian sehari-hari saja sok-sok luput dari pengamatan kita,
bisa karena saking sibuknya kita, bisa karena orientasi pengamatan sing beda
atau bisa karena karena ketidaktertarikan terhadap obyek sing sedang ada neng ngarep mata.
Nah nggolek gampange,
biasane timbang kita mbaca dan nyimpulke dewe kejadian atau apapun sing ana ketok mata,
luwih sering kita manut neruske kesimpulan wong liya.
Aman,cepet cuman terkadang nek dipikir agak jero bisa jadi ndak sesuai sama nurani kita.
Wong pandangan masyarakat secara komunal itu ora mesti pas karo kejujuran ati kita kok.
Nah eleknya lagi,
saat kita ngambil dan nerusin persepsi sing wis ana, kita terkadang cuman ngambil sebagian ,ndak utuh.
Jadi ya ndak aneh kalau kita tanpa sadar menehi cap sing abadi terhadap sesuatu ataupun seseorang berdasar pemahaman sepotong2,
seolah nek wong diarani jahat mesti ora ana apike sama sekali,
seolah nek wong disebut alim wis mesti ora tau tumindak sing ora becik.
Lha ngendi ana to, wong itu mutlak jahat dan full baik ?
Cuman neng angen-angen thok mas.
Rahwana raja mungkin ratune buta,
nyolong dewi sinta itu tumindak sing culika,
kepiye wae ngrusak rumah tanggane wong liya itu salah,
Ning bukan berati ndak ada sisi baik dari Rahwana lho mas,
coba panjenengan penggalih pirang sasi dewi sinta diculik neng ngalengka sampai bisa dibebaskan sama bojone?
Suwe tenan lho mas,
dan selama itu ndak pernah sekalipun rahwana maksa
ataupun makai cara ndak gentle buat ndemok,
meraba ataupun kegiatan seks liyane.
ndak mas,
wong samapai akhir cerita dewi sinta masih suci kok
( lumarahe wong tentunya kondisi itu sulit dipercaya sama bojone meski jare titisane dewa ).
Coba nek umpamane sing nyulik mau satrio apik anak emase dewa raden arjuno ?,
ora bakal iso metu dalam kondisi suci,
wis mesti dedel duwel,diunyel-unyel kabeh,
saka pucuke kuku nganti pucuke rambut ora bakal ana sing luput saka rabaan,jilatane raden janaka,
ditanggung meteng mas.
Dus dalam hal2 tertentu bisa jadi ratu buto punya nilai2 kehormatan,kesetiaan dan kebenaran
ngluwihi kesadaran kita selama ini ttg kealiman dan kesopanan
yang dengan bangga selalu kita gegem kuat banget.
Sedulur saya mbak pinah sing bukak praktek dadi lonte neng pinggire kali serayu,
meski mung dianggep cah wedok tanpa suba sita, jangan dikira ndak punya nilai kesetiaan dan kehormatan mas,
saklawase ngladeni tamu sing ngersake tuntase birahi,
arep dikon mlumah,miring ataupun jengking manut mawon mas.
Didemok,disedot,diklomohe ngendi wae ora nolak,
lewat ngarep monggo, mburi monggo, nduwur ya iso.
Ning aja sekali-kali njaluk ngambung lambene mas,
emoh ora gelem deweke.
Kanggone mbak pinah lambe kuwi simbol kehormatan dan kesetiaan sing tersisa buat “bojone”.
Lambe adalah wilayah tersisa
yg sekuat tenaga dipertahankan buat sesuatu sing sangat agung dan pribadi.
Lambe dadi media buat mengekspresikan penghormatan terhadap bebrayane lembaga perkawinan lan kesakralan rumah tangga.
Jadi meski mungkin hampir semua anatominya,
lekukan dan fasilitas kenikmatannnya seolah wis didol dan direntalkan buat semua customernya,
sedulur saya mencoba menegakkan nilai kesetiaan dengan cara sing mungkin kita anggap remeh dan tak mudah kita pahami
Mungkin dongengan rahwana raja dan lambene mbak pinah itu tanpa kita sadari sering menghampiri kita ,mas
Wis kerep saya ngrasakke jungkir balike nilai2 hidup.
Sudah ndak keitung kita terjebak pada cap penilaian yg ndak adil.
Penilaian sing mungkin mung didasari kepentingane awake dewe.
Setelah apa yg selama ini kita lakoni,
saya percaya saiki wis titi wanci buat belajar nggoleki apike wong liya.
Dan suatu saat ,
kita bakal menemukan begitu banyak kebaikan para buto
Salam
yayon-kerepalur
1 komentar:
Klo mang awake dewe isih ngempani sarengat lan tuntunane kanjeng nabi, sajatine urip nang ndonyo kuwi koyo dilebokne neng alas sing runggut lan mbebayani. Tapi Gusti Pangeran ndak nglepas kita begitu saja di alas ndonyo iki. Tapi kita diberi cekelan sing awujud peta lan kompas sing iso nuntun kita metu dari alas ndonyo itu tadi. Kalau kita nurut peta lan kompas sing diberikan kepada kita, mestine kita ndak akan keblasuk-blasuk. Lha wong sing buat alas ndonyo kie yo Gusti Pangeran mestine petane kie yo bener. Lah monggo mo dipakai nggak peta dan kompasnya. Atau kita malah cari jalan sendiri. Manggo silakan pilih.
Posting Komentar