Sok-sok saya ini juga mikir2 lho,ngrasake apa sing sempat mampir neng benak saya.
sekian waktu berlalu saya kok meh tekan pada kesimpulan nek utek saya ini memang utekke wong pekok.
Utek saya bukanlah tipikal utek sing dengan gampang mak jreng nyerot ilmu-ilmu baru.wis akeh buku sing takwaca ning malah makin mbuat saya lupa, berkali-kali melu ngrungoke para wasis terkenal medhar piwulang dengan smangat bergelora dan meh mirip pertunjukan,kok ya cuman sithik banget sing nyanthel mrasuk jroning utek saya.
Wong dasare utek nggunung sing biasa nganggo ngilmu titen, nek diajari nganggo metode presentasi, babarblas ora teyeng buat mengolahnya.
Wong pernah kok teman saya nganti gembrobyos nerangke ngilmu teori priramida kebutuhan maslow ke saya, mbolak-mbalik nganti ngecuprus ndakik-ndakik dia nerangkan.kok ya saya tetep isih ora mudeng.Nganti judeg dia ( malah mungkin jroning atine dia mungkin ngeluh “ duh gusti jaman saiki kok isih ana wong goblok kaya ngene to ).
Lha pripun to mas, wong atase kawruh dasar soal kebutuhan wae kok yo saya ini ndak kenal, gek piye olehe iso mlebu kawruh2 lanjutane.
Ndilalah kok temen saya kuwi ya mletik,pikirane rada lantip tenan,
“Ngene mas, nek sampeyan esuk2 duwe duit rongpuluh ewu,apa sing pertama sampeyan tuku?” ,
nek ini saya bisa njawab “tuku sego tumpang nggo sarapan”
“nek isih ana susuke,arep sampeyan nggo tuku apa”
“ bar, mangan tumpang paling enak trus ngrokok,tuku gudang garem filter”
“lha kuwi lho mas, bar entuk sego tumpang kok sampeyan tukune rokok? Kok ora tuku sego tumpang meneh?,kuwi merga kebutuhan sampeyan nggo sarapan wis terpenuhi,sampeyan nduwe kebutuhan lanjut,Ngono kuwi sakteruse, kebutuhan sampeyan bakalan ana terus ,iku karepe maslow”
Walah, kayak gitu tho.
Gandrik anak putune Ki Ageng Selo.
Nek kaya ngono aku ngerti mas,kuwi rak kaya ngendikane suwargi Ki Ageng Suryamentaram mulur mlungkret mas, pepinginan wong urip kuwi mulur mlungkret. Nek sampeyan iso nuruti pepenginan sing ana,pepenginan mau bakal mulur nambah dawa, bakal tambah akeh secara kualitatif ataupun kuantitatif, kosok baline nek sampeyan ora iso nuruti pepinginan mau, kok ya pepenginan mau bakal menyesuaikan, bakal mlungkret,suda atawa berkurang.
Jebule maslow ki karo suwargi Ki Ageng Suryomentaram kok yo nyambung ya.
Buat utek ndesit kayak saya ini tentunya lebih gampang memahami mulur mlungkret suwargi Ki Ageng Suryomentaram, wong mulur mlungkret itukan ngilmune enthung,wis apal sejak saya masih indil-indil.
Sampeyan mungkin ngarani nek utek saya itu termasuk kelas lokal banget, ora payu buat urip di jaman serba global gini.
Jaman serba ribet, kebak tetek bengek sing ndak bakalan bisa saya pahami.
Ning kadang ada sing terlewatkan dari kenyataan neng sekitare sampeyan.
Bisa jadi kebanyakan sedulur-sedulur kita itu berada pada kondisi seperti saya.
Punya corak pikir yg mugkin sangat lokal banget, pola pikir sing tumbuh berdasar ngilmu titen, berdasar interaksi yg alami dengan lingkungan, berdasar kepolosan melihat segala hal dan mencoba menjadi bagian dari kesejatian pesrawungan tanpa pernah bermimpi menjadi dominan.
Memahami perbedaan sebagai kenyataan sing lumrah tanpa harus bersitegang, sok menggurui orang agar menerima perbedaan.
Sabar lan lembah manahe pol mas, konsep menang-kalahe bakalan mbingungke sampeyan.
Wong kira-kira sampeyan midak sikile wae, malah deweke sing minta maaf kok mas.
Sampeyan ndak bisa narik kesimpulan cuman saka jawaban sing diucapke, kudu mirsani ekspresi roman wajahe, intonasi ataupun kerlingan netrane mas.
dadi nek piyambake njawab " iya pak " aja seneng disik mas, bisa jadi itu artine " mungkin"
nek njawab "mungkin pak" sok-sok tegese " ora lho pak ".
lha nek sampeyan dijawab "mboten", mestine sampeyan kudu intropeksi mas.
Nah sebaliknya,
wis sering tataran ngilmu sing duwur justru membuat kita jadi wong aneh,dadi wong sing terasing saka lingkungan, dadi orang yg tak mudah dipahami dan memahami sesamanya.
Tutur kata kita malah dadi mbingungke,pembicaraan kita dadi adoh saka persoalan-persoalan urip.
Ibarate ana wong ngelih,luwe banget,sampeyan mung presentasi resep masakan terus.ndak bikin kenyang mas.
Coba sampeyan penggalih,bolak-balik neng tv wong-wong pinter ngomong soal konsep pembangunan,konsep politik,konsep ekonomi pokok penuh dgn slogan-slogan .kecam sana-kecam sini, wong nyatane tuku lengo kudu antri,panen pari gagal,petani diapusi.Wis kakehan wong pinter malah dadi mbingungke.
Nyatane makin pinter ngilmu kita, tambah keminter,makin jeli juga kita nyari kekurangan dan kesalahan wong liya.
sekian waktu berlalu saya kok meh tekan pada kesimpulan nek utek saya ini memang utekke wong pekok.
Utek saya bukanlah tipikal utek sing dengan gampang mak jreng nyerot ilmu-ilmu baru.wis akeh buku sing takwaca ning malah makin mbuat saya lupa, berkali-kali melu ngrungoke para wasis terkenal medhar piwulang dengan smangat bergelora dan meh mirip pertunjukan,kok ya cuman sithik banget sing nyanthel mrasuk jroning utek saya.
Wong dasare utek nggunung sing biasa nganggo ngilmu titen, nek diajari nganggo metode presentasi, babarblas ora teyeng buat mengolahnya.
Wong pernah kok teman saya nganti gembrobyos nerangke ngilmu teori priramida kebutuhan maslow ke saya, mbolak-mbalik nganti ngecuprus ndakik-ndakik dia nerangkan.kok ya saya tetep isih ora mudeng.Nganti judeg dia ( malah mungkin jroning atine dia mungkin ngeluh “ duh gusti jaman saiki kok isih ana wong goblok kaya ngene to ).
Lha pripun to mas, wong atase kawruh dasar soal kebutuhan wae kok yo saya ini ndak kenal, gek piye olehe iso mlebu kawruh2 lanjutane.
Ndilalah kok temen saya kuwi ya mletik,pikirane rada lantip tenan,
“Ngene mas, nek sampeyan esuk2 duwe duit rongpuluh ewu,apa sing pertama sampeyan tuku?” ,
nek ini saya bisa njawab “tuku sego tumpang nggo sarapan”
“nek isih ana susuke,arep sampeyan nggo tuku apa”
“ bar, mangan tumpang paling enak trus ngrokok,tuku gudang garem filter”
“lha kuwi lho mas, bar entuk sego tumpang kok sampeyan tukune rokok? Kok ora tuku sego tumpang meneh?,kuwi merga kebutuhan sampeyan nggo sarapan wis terpenuhi,sampeyan nduwe kebutuhan lanjut,Ngono kuwi sakteruse, kebutuhan sampeyan bakalan ana terus ,iku karepe maslow”
Walah, kayak gitu tho.
Gandrik anak putune Ki Ageng Selo.
Nek kaya ngono aku ngerti mas,kuwi rak kaya ngendikane suwargi Ki Ageng Suryamentaram mulur mlungkret mas, pepinginan wong urip kuwi mulur mlungkret. Nek sampeyan iso nuruti pepenginan sing ana,pepenginan mau bakal mulur nambah dawa, bakal tambah akeh secara kualitatif ataupun kuantitatif, kosok baline nek sampeyan ora iso nuruti pepinginan mau, kok ya pepenginan mau bakal menyesuaikan, bakal mlungkret,suda atawa berkurang.
Jebule maslow ki karo suwargi Ki Ageng Suryomentaram kok yo nyambung ya.
Buat utek ndesit kayak saya ini tentunya lebih gampang memahami mulur mlungkret suwargi Ki Ageng Suryomentaram, wong mulur mlungkret itukan ngilmune enthung,wis apal sejak saya masih indil-indil.
Sampeyan mungkin ngarani nek utek saya itu termasuk kelas lokal banget, ora payu buat urip di jaman serba global gini.
Jaman serba ribet, kebak tetek bengek sing ndak bakalan bisa saya pahami.
Ning kadang ada sing terlewatkan dari kenyataan neng sekitare sampeyan.
Bisa jadi kebanyakan sedulur-sedulur kita itu berada pada kondisi seperti saya.
Punya corak pikir yg mugkin sangat lokal banget, pola pikir sing tumbuh berdasar ngilmu titen, berdasar interaksi yg alami dengan lingkungan, berdasar kepolosan melihat segala hal dan mencoba menjadi bagian dari kesejatian pesrawungan tanpa pernah bermimpi menjadi dominan.
Memahami perbedaan sebagai kenyataan sing lumrah tanpa harus bersitegang, sok menggurui orang agar menerima perbedaan.
Sabar lan lembah manahe pol mas, konsep menang-kalahe bakalan mbingungke sampeyan.
Wong kira-kira sampeyan midak sikile wae, malah deweke sing minta maaf kok mas.
Sampeyan ndak bisa narik kesimpulan cuman saka jawaban sing diucapke, kudu mirsani ekspresi roman wajahe, intonasi ataupun kerlingan netrane mas.
dadi nek piyambake njawab " iya pak " aja seneng disik mas, bisa jadi itu artine " mungkin"
nek njawab "mungkin pak" sok-sok tegese " ora lho pak ".
lha nek sampeyan dijawab "mboten", mestine sampeyan kudu intropeksi mas.
Nah sebaliknya,
wis sering tataran ngilmu sing duwur justru membuat kita jadi wong aneh,dadi wong sing terasing saka lingkungan, dadi orang yg tak mudah dipahami dan memahami sesamanya.
Tutur kata kita malah dadi mbingungke,pembicaraan kita dadi adoh saka persoalan-persoalan urip.
Ibarate ana wong ngelih,luwe banget,sampeyan mung presentasi resep masakan terus.ndak bikin kenyang mas.
Coba sampeyan penggalih,bolak-balik neng tv wong-wong pinter ngomong soal konsep pembangunan,konsep politik,konsep ekonomi pokok penuh dgn slogan-slogan .kecam sana-kecam sini, wong nyatane tuku lengo kudu antri,panen pari gagal,petani diapusi.Wis kakehan wong pinter malah dadi mbingungke.
Nyatane makin pinter ngilmu kita, tambah keminter,makin jeli juga kita nyari kekurangan dan kesalahan wong liya.
Gek-gek pengetahuan sekolahan memang ndak ngajari cara niteni kebaikan orang lain ya ?.
Salam
yayon-kerepalur
yayon-kerepalur
Tidak ada komentar:
Posting Komentar